keskiviikko 5. lokakuuta 2011

Tunnustuksia

Upea Serrated B antoi minulle sekä ruusu- että pokaalitunnustukset. Kiitos niistä! <3 Näitä on niin kiva tehdä.

Aloitetaan ruususta:



Lempiruokani on jokin ruokaisa salaatti, jossa on oltava jotakin juustoa. Myös erilaiset pastat ovat hyviä.

Lempimakeiseni on suklaa sekä salmiakki, mutta eivät yhdistettynä. En ymmärrä tätä vimmaa yhdistää ne kaksi, hyh.

Lempilukemiseni 
on viimeaikoina Stieg Larssonin Millenium -trilogia, jonka olen juuri pääsemässä loppuun. En ole mikään rikosjännäreiden ylin ystävä, mutta tämä on kyllä mahtava sarja, ei malttaisi jännityksen vuoksi laskea kirjaa kädestään. Kaikkien aikojen suosikkikirjani ovat kuitenkin Margaret Mitchellin Tuulen viemää sekä Charlotte Bronten Kotiopettajattaren romaani. Rakastan vanhoja klassikoita, etenkin 1800 -luvun kirjallisuutta.

Lempipaikka käsitöille on tv:tä katsellessa sohvalla, sillä käsityöni rajoittuvat lähinnä neulomiseen ja virkkaamiseen.

Lempielokuvani on aika helvetin (anteeksi) vaikea kysymys. Mutta Todd Haynesin ohjaama Velvet Goldmine on ehkä yksi ylitse muiden (Elokuva ei voi olla huono jos siinä on sekä Ewan McGregor että Jonathan Rysh Meyers). Toinen vähintään yhtä hyvä on Fenton Baileyn ja Randy Barbaton Party Monster. Aivan saakelin hieno elokuva. Rakastan myös Tim Burtonin tuotantoa, joista ehdottomat suosikit ovat The Nightmare Before Christmas, Edward Scissorhands, Beetlejuice, Sleepy Hollow ja Sweeney Todd. John Watersin Cry Baby on myös ihana ja Terry Gilliamin Fear and Loathing in Las Vegas kuuluu myös ikisuosikkeihin kuten myös Sofia Coppolan Marie Antoinette Listaa voisi jatkaa loputtomiin. Ainiin, yhtenä upeana suomalaisena elokuvana on vielä pakko mainita Mika Kaurismäen varhaisemman tuotannon Zombie ja Kummitusjuna, se vaan on mieletön.



Sitten Pokaali -tunnustus:






Tämä onkin haastavampi, sillä nyt minun pitäisi kertoa 10 uutta asiaa itsestäni:


1. Nukun aina ilkoisen alasti, en tajua miten ihmiset pystyvät nukkumaan jotain vaatetta päällään.


2. Sairastan paniikkihäiriötä.


3. Aloitin kasvissyönnin viidennellä luokalla.


4. Olen soittanut enemmän ja vähemmän säänöllisesti sekä kitaraa, rumpuja ja että erilaisia perkussioita reilun kymmenen vuotta. Olen ottanut tuntejakin usean vuoden ajan klassisen kitaran soitosta. Mutta arvatkaapa mitä? En osaa enää mitään. Mutta nyt on suunnitelmissa viedä rakas vanha Landola huoltoon ja aloittaa taas soittamaan ja harjoittelemaan ja tekemään musiikkia. Se merkitsee kyllä oikean käden pitkistä kynsistä luopumista sitten, nyyh. 


5. Olen entinen heppatyttö ja vähän myös nykyinen, vaikka en muutamaan vuoteen ole hevosen selkään noussutkaan aivan budjetillisista syistä. Tämän kaupungin ratsastuskoulut ovat törkeän kalliita ja autottomana ja kortittomana on vaikea lähteä tuonne syrjemmälle. Mutta kun talouteni aikanaan kohenee, aion aloittaa harrastuksen uudelleen ja vielä joskus ostaa oman hevosen.


6. Aion vielä joskus päästä NÄTY:yyn, eli Näyttelijäntyön laitokselle sisään, sillä haaveilen näyttelijäntyöstä, olen haaveillut siitä aina ja harrastanut teatteria pienen ikäni. Tähän liittyen, olen muutamaa kurssia vaille valmis lavasterakentaja. En kyllä tiedä onko minulla halua koskaan edes suorittaa niitä viimeisiä kursseja, aika näyttää.


7. Viitaten tuohon edellä mainitsemaani lavasterakenustutkintoon, olen kunnon remonttireiska. Minulla pysyy kädessä niin rälläkkä, hitsauspilli kuin iskuporakone puhumattakaan perustyökaluista kuten vasarat ja jakoavaimet. Vaikka olen muuten niin korkokengissä sipsutteleva lady löytyy minusta tälläinen puoli. Plus rakastan kaikenmaailman remontointia ja rakentamista, vaikken sitä työkseni tahdokaan tehdä. Minulta löytyy myös Tulityökortti, joka on siis lupa käyttää mm. hitsauslaitteita. 


8. Minussa vaihtelee kausittain kaksi puolta: Joko olen aivan himosiivoaja tai sitten täysi porsas. 


9. Olen todella kiinnostunut politiikasta, sekä kotimaan että ulkomaiden.


10. Haen keväällä Tampereen Yliopistoon lukemaan suomen kieltä sekä kirjallisuutta. Myös sosiaalipolitiikan opinnot kiinnostaisivat.




Nyt onkin aika heittää tunnustukset eteenpäin ja ne menevät kälylleni Lauralle I'm Smitten -blogiin sekä
Roosa-Marialle From the Inside -blogiin. 




















Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Nyt on teidän vuoronne kommentoida, keskustella, antaa palautetta, toivoa, ehdottaa ja kritisoida! Sana on vapaa.