keskiviikko 23. marraskuuta 2011

Sonja O kävi täällä

Jos ette ole vielä lukeneet tätä Anja Kaurasen (nyk. Snelman) tabuja ja naiseuden rajoja rikkovaa, aikoinaan paljonkin polemiikkia aiheuttanutta kirjaa, nyt on sen aika. Oikeasti. Luin kirjan eilen loppuun ja harva kirja on potkinut minua perseelle niinkuin tämä.

Kuva täältä

Kirja on hillitön ja edelleen teemoiltaan ajankohtainen vaikka kirja on julkaistu 1981. Tätä lukiessani opin itsestäni paljon. Joskus osuu vaan kohdalle kirja, joka avaa silmät asioille, joita ei ole ennen tullut kunnolla ajatelleeksikaan.

"Minä olin estoton ja surullinen.
   Mutta onko sellaista yhdistelmää olemassakaan? Ei ainakaan kirjoissa eikä elokuvissa.
   Minä luulin aina syvällä sisimmässäni että olen jollakin kauhealla tavalla epänormaali ja että se vielä jonakin päivänä paljastuu."

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Nyt on teidän vuoronne kommentoida, keskustella, antaa palautetta, toivoa, ehdottaa ja kritisoida! Sana on vapaa.